İdarelerin ve Gerçek/Tüzel Kişilerin Yenilenen EKAP’a Kayıt İşlemleri
İdarelerin ve gerçek/tüzel kişilerin EKAP’a kayıt işlemlerindeki yenilikler 11 Haziran 2025 tarihinde devreye alınmıştır. Bu kapsamda, idarelerin ve gerçek/tüzel kişilerin iş ve işlemlerini anılan çalışmaları dikkate alarak yürütmeleri ve konuya ilişkin aşağıda bağlantıları verilen dokümanları incelemeleri önem arz etmektedir. Buna göre;
İdarelerin Ekap’a Kayıt Başvurularında Yapılan Yenilikler
03.12.2022 tarihli ve 32032 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS ) konulu Cumhurbaşkanlığı Genelgesi kapsamında EKAP’ta idare bilgilerinin güncelliğinin sağlanması ve ihale süreçlerinin daha sağlıklı bir biçimde yürütülebilmesi amacıyla 11.06.2025 tarihinden itibaren idareler sadece DETSİS numarası ile EKAP’a kayıt olabilecektir. Yeni uygulama ile EKAP üzerindeki süreçler DETSİS’ten gelen bilgiler (idare isimleri, bütçe türleri ve iletişim bilgileri) esas alınarak yürütülecektir. Tüm kullanıcılar, EKAP’a giriş yaparken e-devlet veya e-imza ile kimlik doğrulama adımlarını tamamlamak zorunda olup yeni kayıt veya idare seçimi işlemleri bu adımlardan sonra yapılabilecektir.
EKAP’a kayıtlı tüm idarelerin EKAP’ta yer alan DETSİS numarasını kontrol etmesi gerekmekte olup DETSİS numarasının yanlış olduğunu tespit eden idarelerin ivedilikle Etkileşim Merkezimiz ile iletişime geçmesi önem arz etmektedir. Mevcut durumda EKAP’ta yer alan idare adı, iletişim bilgileri ve bütçe türü gibi bilgilerinizin DETSİS’te yer alan bilgiler ile uyuşmaması durumunda yeni kayıt ekranlarında yer alan DETSİS bilgileri güncelle butonu yardımıyla bilgileriniz tarafınızca güncellenebilecektir. DETSİS’ten gelen bilgilerde hata olduğunun tespit edilmesi durumunda ise DETSİS ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.
Yeni uygulama ile EKAP’ta döner sermayeler bir idare türü olarak yer almayacak olup genel veya özel bütçeli idarelerce ihale kayıt aşamasında finansman türü olarak seçilebilecektir. Mevcutta yer alan döner sermayeler bağlı bulundukları idarelerinin oturumundan EKAP’a erişim sağlayabilecektir.
Söz konusu uygulamaya geçiş tarihi itibariyle, EKAP’ta döner sermayeler müstakil bir idare türü olarak yer almayacak olup genel veya özel bütçeli idarelerce ihale kayıt aşamasında finansman türü olarak seçilebilecektir. Mevcutta yer alan döner sermayeler bağlı bulundukları idarelerinin oturumundan EKAP’a erişim sağlayabilecektir.
Bu kapsamda döner sermayelerin aşağıdaki hususlara dikkat etmesi gerekmektedir:
- EKAP’ta hâlihazırda “Döner Sermaye” olarak kayıtlı bulunan idarelerin kayıtları 11.06.2025 tarihinden itibaren kapatılacaktır. Bu nedenle, kullanıcıların mevcut döner sermaye kayıtları ile EKAP’a giriş yapmaları mümkün olmayacaktır.
- EKAP'ta yürütmekte olduğunuz iş ve işlemlerinizin aksamaması için, mevcut ihaleleriniz ve diğer bilgilerinize ait kayıtların, bağlı bulunduğunuz genel veya özel bütçeli idareye aktarılması gerekmektedir. Aktarılma işleminin yapılabilmesi için bağlı bulunduğunuz üst idareniz tarafından yeni kayıt ekranlarında yer alan idare menüsü altında bulunan “yeni kayıt -> döner sermaye ekle” sayfası yardımı ile kayıt işlemlerinizin yapılması gerekmektedir. Bu işlemin ardından Etkileşim Merkezimiz tarafından bağlı bulunduğunuz üst idareniz veya tarafınız ile iletişime geçilerek aktarım işlemlerinin tamamlanmasıyla birlikte mevcut ihaleleriniz ve diğer bilgilerinize erişim sağlanabilecektir.
- Eğer bağlı olduğunuz genel/özel bütçeli üst idareniz henüz EKAP’a kayıtlı değilse, sürecin hızlandırılması açısından bu kaydın ivedilikle yapılması önem arz etmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Uygulama kılavuzlarına aşağıdaki bağlantılardan erişebilirsiniz.
İdare İşlemleri Kullanım Kılavuzu
İdare Kayıt İşlemleri Kullanım Kılavuzu
Yerli Gerçek/Tüzel Kişilerin EKAP’a Kayıt Başvurularında Yapılan Yenilikler
Yerli gerçek/tüzel kişilerin EKAP’a kayıt başvurularında yapılan yeniliklere ilişkin geliştirmeler 11.06.2025 tarihinde devreye alınacaktır. Yeni uygulama ile EKAP’a kayıt süreçleri MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi), ESBİS (Esnaf ve Sanatkâr Bilgi Sistemi) ve GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı)’ten gelen bilgiler (firma ünvanları, iletişim bilgileri, firmanın aktif/pasif durumu, imza yetkilileri vb.) esas alınarak yürütülecektir. Tüm kullanıcılar, EKAP’a giriş yaparken e-devlet veya e-imza ile kimlik doğrulama adımlarını tamamlamak zorunda olup yeni kayıt veya organizasyon seçimi işlemleri bu adımlardan sonra yapılabilecektir.
Bu kapsamda yerli gerçek/tüzel kişilerce aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:
- MERSİS/ESBİS'te kaydı olan yerli gerçek/tüzel kişilere ait kayıt başvuruları, protokol imzalandıktan sonra sistem tarafından otomatik onaylanacaktır. MERSİS veya ESBİS'te kaydı bulunmayan ancak GİB'te kaydı olan kişiler için manuel kayıt başvurusu yapılabilecek olup bu başvurular Kurumumuz tarafından incelenecektir.
- MERSİS ve ESBİS sistemlerinde yer alan, gerçek/tüzel kişileri temsile yetkili kişiler sistem tarafından otomatik olarak EKAP’a aktarılacak; hâlihazırda EKAP’ta kayıtlı olan gerçek/tüzel kişilerin imza yetkilileri yeni uygulamaya aktarılmayacaktır. Yeni protokol metninin e-imza ile imzalanmasının ardından imza yetkilisi tanımlama işlemleri yapılabilecektir.
- Tüm imza yetkilileri için (sistemden gelen veya manuel tanımlanan) imza grubu (münferit/müşterek) oluşturulmalıdır. İmza grubu oluşturulmadan, EKAP’ta e-imza işlemleri başlatılamayacaktır.
- Gerçek/tüzel kişiler, EKAP’ta işlemleri yürütecek vekil kullanıcıları sistem üzerinden tanımlayabilecektir. Tanımlama için, sistemde oluşturulan vekaletnameler imza yetkilisi/yetkilileri tarafından e-imza ile imzalanmalıdır. Vekil kullanıcılara süreli veya süresiz yetki verilebilecek olup avukat yetkilendirmeleri de vekalet süreci ile yapılacaktır. Vekaletnamelerin sistemden iptali, yine EKAP üzerinden yürütülen azilname sürecinin tamamlanmasıyla yapılabilecektir. Vekil kullanıcılar için de imza grubu oluşturulmalıdır. Aksi halde e-imza sürecinde imzacı olarak atanamayacaklardır. Mevcut vekil kullanıcılar ve vekaletnameler yeni uygulamaya aktarılmayacaktır.
- EKAP’ta yer alan tüm e-imza süreçlerinde yalnızca imzacı olarak tanımlanan kullanıcılar e-imza atabilecektir.
- İdareye yapılan e-şikayet başvurularında ayrıca rol ataması yapılmayacak olup imza grubunda tanımlanan imza yetkilisi/yetkilileri veya vekiller başvuru işlemini tamamlayabilecektir.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Uygulama kılavuzlarına aşağıdaki bağlantılardan erişebilirsiniz.
Gerçek ve Tüzel Kişi İşlemleri Kullanım Kılavuzu
Yerli Gerçek ve Tüzel Kişi Kaydı Kullanım Kılavuzu
İdarelerin ve Gerçek/Tüzel Kişilerin EKAP’a Kayıt Sürecinde Yaşadığı Zorluklara İlişkin Önemli Bilgilendirme
İSTEKLİ KAYDINA İLİŞKİN SIKÇA SORULAN SORULAR
1- Daha önce oluşturulan vekaletname bilgilerimiz sisteme aktarılmamış yeniden kayıt mı yapmamız gerekiyor?
Sistemdeki değişiklikler 11 Haziranda devreye alınmıştır. İhale ilan tarihi veya davet tebligatı tarihi 11 Haziran öncesindeki ihaleler için Yeterlik Bilgileri Tablosuna aktarılacak vekaletnameler Noterler Birliği entegrasyonu aracılığıyla sorgulanarak aktarılmaya devam edecektir. Ancak ihale ilan tarihi veya davet tebligatı tarihi 11 Haziran ve sonrası olan ihalelerde EKAP üzerinden vekaletname oluşturularak işlemlere devam edilebilecektir.
2- Tebligatlarım, Tekliflerim, Şikayet/E-İtirazen Şikayet, İş Deneyimlerim gibi gerçek/tüzel kişiler tarafından yürütülen diğer işlemlere ilişkin ekranlara erişim sağlayamıyorum. Ne yapmalıyım?
- İşlem yapmak istediğiniz organizasyonu seçiniz.
- Menülere ulaşmak için sağ üst köşede bulunan “
” butonuna basınız.
3- EKAP’a giriş yaptım. Gerçek/tüzel kişi firmamı göremiyorum. Ne yapmalıyım?
EKAP’ta giriş yapan kullanıcının kaydetmek istediği ilgili gerçek/tüzel kişinin MERSİS/ESBİS sisteminde aktif bir temsil yetkilisi/imza yetkilisi olması gerekmektedir. Aksi takdirde ilgili kartı göremeyeceksiniz. Henüz protokol imzalamadıysanız ‘’ butonuna tıklayarak gerçek/tüzel kişi firmanızın kayıt işlemlerini başlatınız.
4- Kayıt sürecinde doğrulama kodu tarafımıza ulaşmıyor sebebi ne olabilir?
Güvenlik cihazlarından veya yoğunluktan dolayı girilemiyor olabilir, daha sonra tekrar deneyiniz.
5- Gerçek/tüzel kişilerde eski platform sorumluları sisteme giriş yapamıyor. Platform sorumlusu rolü kaldırıldı mı?
Platform sorumlusu rolü kaldırıldı.
6- Kayıtta web adresi, elektronik tebligat adresi bilgilerinin girilmesi zorunlu mudur?
Zorunluluk bulunmamaktadır.
7- EKAP’ta Vekaleten yetkilendirme nasıl yapılacak. Vekaleten yetkilendirmeler nasıl sonlandırılabilecektir?
“Yerli Gerçek ve Tüzel Kişi Kaydı Kullanım Kılavuz” unda yer alan ‘5.4.1 Vekaletname’ ve ‘5.4.2 Azilname’ numaralı maddede belirtildiği gibi işlemlerinizi yapabilirsiniz.
8- Kullanıcı profil bilgilerimi kaydetmek isterken hata alıyorum. Ne yapmalıyım?
Sisteme ilk giriş yapıldığında kullanıcı profil bilgilerinin kaydedilebilmesi için aşağıdaki adımları sırasıyla takip etmelisiniz;
- Kullanıcı profil bilgilerinde yer alan “
”butonuna tıklayınız.
- KVKK metninin tamamını okuyup onaylayınız.
- “
” butonuna tıklayınız.
İDARE KAYDINA İLİŞKİN SIKÇA SORULAN SORULAR
1- Kayıtta kep adresi, elektronik tebligat adresi bilgilerinin girilmesi zorunlu mudur?
Zorunluluk bulunmamaktadır.
2- Kayıt sürecinde doğrulama kodu tarafımıza ulaşmıyor sebebi ne olabilir?
Güvenlik cihazlarından veya yoğunluktan dolayı girilemiyor olabilir, daha sonra tekrar deneyiniz.
3- EKAP’ta rolleri nasıl tanımlayabilirim? EKAP’ta kullanıcı ekleme işlemini nasıl yapmalıyım?
“İdare Kayıt İşlemleri Kullanım Kılavuz” unda yer alan ‘4.3.1 İdare Kullanıcı Ekleme’ numaralı maddede belirtildiği gibi işlemlerinizi yapabilirsiniz.
4- Kullanıcı profil bilgilerimi kaydetmek isterken hata alıyorum. Ne yapmalıyım?
Sisteme ilk giriş yapıldığında kullanıcı profil bilgilerinin kaydedilebilmesi için aşağıdaki adımları sırasıyla takip etmelisiniz;
- Kullanıcı profil bilgilerinde yer alan “
”butonuna tıklayınız.
- KVKK metninin tamamını okuyup onaylayınız.
- “
” butonuna tıklayınız.
5- İhale Kayıt, Teklif Değerlendirme, Yasaklılık/Teyit İşlemleri gibi idareler tarafında yürütülen diğer işlemlere ilişkin ekranlara erişim sağlayamıyorum. Ne yapmalıyım?
- İşlem yapmak istediğiniz organizasyonu seçiniz.
- Menülere ulaşmak için sağ üst köşede bulunan “
” butonuna basınız.
6- Döner Sermaye kullanıcısıydım. Döner Sermayemi EKAP’ta göremiyorum. Ne yapmalıyım?
Döner sermayeler, bağlı oldukları kamu idarelerine eklenmeli. İlgili idare EKAP’ta kayıtlı değilse önce o idare EKAP’a kayıt olmalıdır.
7- DETSİS numaram yanlış görünüyor, nasıl düzeltebilirim?
İdarenin Platform Sorumlusu rolüne sahip kullanıcı (Diğer rollere sahip olan kişiler bu işlemi gerçekleştiremez. İdare adına platform sorumlusunun giriş yapması gerekmektedir.) DETSİS Güncelleme işlemlerini gerçekleştirebilir.
EKAP Sistemine Giriş
Kullanıcıların EKAP sistemine girişlerinde artık E-Devlet veya E-İmza ile giriş seçeneklerini kullanabileceklerdir. Bu kapsamda E-Devlet veya E-İmza ile EKAP’a giriş yöntemleri ve platforma eklenen yeni özellikleri açıklayan kullavuza alağıdaki bağlantıdan erişebilirsiniz
AMP Danışmandan YENİLEN EKAP Sistemine giriş ve kayıt işlemleri için online hizmet alabilirsiniz
11 Haziran 2025 tarihinde devreye alınmış olan yeni EKAP sistemine giriş ve kayıt işlemleri için AMP Danışmandan online hizmet alabilirsiniz.